28 Eylül 2009 Pazartesi

Minyatür mutfak aksesuarları/miniatur kitchen assesoires

Mini mutfak aksesuarları ile uğraşırken yuvarlak formlar, özellikle de tabak çanak ve tencereleri nasıl yapabileceğim üzerine düşündüm. Nişasta-tutkal hamurundan 4 fincan, 1 şekerlik, 1 tava. 1 tane de bal kutusu yapmıştım. Ama düzgün tabak yapmayı bir türlü beceremedim. Birden aklıma boncuklardan yararlanabileceğim geldi. Tabaklar için uygun formda bazı boncuklar alıp papiermache tekniğiyle kağıtla kapladım. Kuruduktan sonra parçaları zımparalayıp suluboya ile boyadım. İnternette bulduğum minik desenlerden birkaç sayfa çıkış alıp, desenleri dikkatlice kesip çanak tabaklarımın üzerine yapıştırdım. Renkleri biraz canlandırmak için orda burda desenlerin üzerinden suluboya ile geçtim. Süsleme bittikten sonra da oje ile cilaladım. Ha, bu arada eski bir bira tenekesini kesip biçerek birkaç tane de tencere yaptım. Daha önce kağıttan yaptığım kana tekniği tencere ve güğümde yol gösterici oldu diyebilirim.

Yararlandığım bazı malzemeler: boncuklar ve çikolata ambalajı (önde sarı olan)



Kağıtla kaplandıktan sonra...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder