2 Ekim 2009 Cuma

Minyatür sandalyenin aşamaları / Mini chair step by step

İskelet için kullandığım malzemeler:
  • İnşaat teli
  • Karton
  • Eski dergi
  • Duvar kağıdı tutkalı
  • Yapıştırıcı
  • Tel bükme pensi

1. Telden oluşturacağım sandalyelerin nasıl görünebileceğine ilişkin kağıt üzerine birkaç çizim yaptıktan sonra tasarımına ve boyutuna karar verdim. Arkalık için örnek bir çizim oluşturduktan sonra telleri çizime göre büktüm. Telleri sık sık çizimin üzerine koyarak şekilde ve boyutta sapma olmamasına dikkat ettim.


2. Tel parçalarını birbirine bağlamak ve onlara belli bir sağlamlık (bükülmezlik) vermek için onları ince ince kestiğim kağıtlarla (bkz. foto) sardım. Az kağıtla belli bir sağlamlık elde etmek istendiği zaman eski dergiler çok işe yarıyor. Kağıtları tellere sarmadan, önceden hazırladığım muhallebi kıvamındaki duvar kağıdı tutkalına (kostik) batırdım.



3. Oturak için sandalyenin büyüklüğüne uygun bir daireye karar verdikten sonra her sandalye için kartondan iki daire kestim. Sonra da daireleri işiker ikişer ortadan birbirlerine yapıştırdım.



4- Telden aynı boyda daireler oluşturup karton oturaklarımın çevresine geçirdim. Tel dairenin iki açık ucunu içe doğru bükerek birbirine yapışmış iki kartonun arasına geçirdim.



5. Alttaki resimde görüldüğü şekilde telden sandalyelerin bacaklarını oluşturdum.



6. Şimdi bacakların kağıtla sarılıp sağlamlaştırılması, bacak ve arkalıkların sandalyenin oturaklarına sabitlenmesi, sandalye iskeletlerinin boyanması ve oturaklara yapıştırılacak olan minik yastıkların dikilmesi kaldı. Eğer -ki öyle umuyorum- önümüzdeki hafta ortalarına kadar 4 sandalyemi bitirirsem sonucu hep beraber göreceğiz. Hoşuma giderlerse uygun bir masa yapmayı da düşünüyorum. Tabii önce sandalyelernn kalan aşamalarını sizlerle paylaşacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder