3 Ekim 2009 Cumartesi

Artan hamurdan ıvır zıvır ve fayans denemesi

Nişasta-tutkal karışımından yaptığım hamuru naylon poşetle sıkı sıkı sararak buzdolabında 3-5 gün saklamak mümkün. Ancak benim gibi çalışırken torbanın ağzını sık sık açık unutursanız hamurunuz çok hızlı bir şekilde esnekliğini kaybedip kurur. Bu sefer bunun önüne hamurun tümünü harcayarak geçmek istedim. Tabii sandalye arkalığı için bir lokmacık hamur yeterli gelince hamuru bitirmek hiç de sandığım kadar kolay olmadı. Önce resimde görülen birkaç ıvır zıvırı yaptım.
(Umarım boyayınca ıvır zıvırın arkasında gizlenen yaş pasta, kek, kurabiye, şeftali, çaydanlık ve oyuncak bebek ortaya çıkar.)


Sonra -elimde hala kocaman bir topaç hamur kaldığını görünce- mutfak projem için fayans yapmayı deneyeyim dedim. Bunun için kalan hamuru merdane ile
incecik açtım. Altına bir parça saman kağıdı koydum ki, fayanslar kururken zemine yapışmasın. Ardından da yassı bir çöp şiş ve bir bıçak yardımıyla fayansları kestim. Ertesi gün fayanslarımı kontrol edince, şekilleri bozulmadan kuruduklarını gördüm. Tek tek kağıtdan sökerek bir sakız kutusuna koydum onları. Bakalım boyamaya ne zaman fırsatım olacak? Minyatür yapmak kanıma girdiğinden beri sabaha doğru yatar oldum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder